mandag den 16. september 2013

SEPTEMBER, Haven

Prøv at så frø der skal  kuldespirende 
Her i slutningen af september er det tid at så de kuldespirende frø, som fx pæoner, anemoner, akelejer, ærteblomster og juleroser. Jeg har høstet frø fra min konge pæon og mine juleroser, så nu skal der eksperimenteres, og forhåbentlig kan jeg næste forår viser jeg mine nye små planter.


At frøene skal kuldespires vil sige, at frøene behøver en periode, hvor de udsættes for kulde, for at de kan mobilisere deres evne til at spire.



Sådan gør du
Så frøene i potter med så jord blandet med sand og dæk frøene med et lag blandet jord og sand, der er lige så tykt som frøene selv. Stil potterne udendørs. Det er vigtigt at så jorden hverken tørre ud eller bliver for våd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar