torsdag den 19. september 2013

SEPTEMBER, Bogtips Ottolenghi

Er du på udkig efter ny inspiration til middagen?



Jeg synes mange af mine kogebøgers opskrifter ligner hinanden. Derfor er jeg blevet rigtig glad for mine to nye kogebøger, skrevet af køkkenchefen Yotam Ottolenghi. Yotam enkle, smukke, lækre og meget velkrydrede  retter er inspireret fra hans barndom i Jerusalem, men også fra mange andre steder i verden som fx Perisen og Californien.

Hans kogebøger indeholder alt fra hovedretter, sunde snacks, hurtige salater til Ottolengi´s berømte kager og brød.

Kommer du forbi London er Ottolengi´s to små butikker/cafeer absolut et besøg værd. Forrest i butikken kan alle de lækre salater, brød og kager købes til at tage med hjem. Bagerst er cafeen, hvor jeg varmt kan anbefale at spise en lækker frokost. Det eneste problem er, at det er vanskeligt at vælge hvad man skal spise.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar