søndag den 3. november 2013

NOVEMBER, Haven

Sådan får du fornøjelse af fugle og egern i haven
Jeg glæder mig hver dag over alle de mange fuglearter, som kommer og spiser på mine forskellige fodersteder ude i haven. Jeg har placeret nogle fodersteder tæt på vinduerne i huset, så det er nemt at følge med i, hvem som kommer på besøg. For også at tiltrække nogle af de fugle som er mere sky, har jeg også fodersteder længere væk.

Min yndling er nu ikke nogen fugl, men egernene, som dagligt kommer helt op til mit spisestuevindue, for at spise. Vi er så heldige at have både et hassel- og et valnøddetræ, så vi kan servere nødder gennem hele vinteren på foderbrætterne.



Du kan også nemt lave dit eget fuglefoder

Det skal du bruge
  • Plastikkrus
  • Små terakottapotter
  • Svine- eller andefedt
  • Reb
  • Korn
  • Solsikkefrø
  • Knækkede nødder
Sådan gør du 
Smelt svine- eller andefedt og bland heri f.eks solsikkekerner og pillede jordnødder.  Hæld blandingen op i plastik krus, og lad den stå og størkne. Imens binder du reb gennem terrakotta potterne, så de er klar til at blive hængt op i et træ. Du trækker rebet gennem hullet i potten og binder de to ender af rebet sammen som vist på fotoet.
Når fuglemaden er størknet, fyldes potten helt op med blandingen.

Husk at hænge den så højt, at kattene ikke kan nå den.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar