søndag den 11. maj 2014

MAJ, Haven

Beskyt dine træer med en græs fri kant, så ødelægger du ikke dit træ!
Her i påsken har jeg lavet forskellige kanter rundt om mine æble træer. Sagen er nemlig den, at jeg har en tendens til altid, at komme for nær træstammerne når jeg slår græs! Og det er ikke så heldigt for så kan jeg ødelægge stammen! Så her kan du se, hvordan kanten laves:

Jeg tog et snor og lidt hvedemel og tegnede en fin cirkel rundt om æbletræet.

Derefter tog jeg en spade og gravede græsset af. Og resultatet kan du se her nedenfor!


2 kommentarer:

  1. Hvor smart og checket! Med jer bliver livet nemt og smukt :-)

    SvarSlet
  2. Det lille afbræk mellem græs og træ med noget jord imellem giver insekter og edderkopper meget forskellig plads at leve på.

    Gør alt godt for edderkopperne og de andre nyttedyr :)

    SvarSlet