søndag den 25. maj 2014

MAJ, Haven

Mit nye drivhus
Lige siden vi købte vores hus for snart 20 år siden har jeg ønsket mig et drivhus. Vi har altid haft travlt med alle mulige andre projekter, så drivhuset har ladet ventet på sig. Imens har jeg gået og funderet på hvordan drivhuset skulle udformes. Så da vi sidste forår besluttede os for at gå igang, havde jeg planen klar.

Drivhuset skulle bygges op af gamle palævinduer, så det passer til vores gamle hus. Jeg var heldig at få 16 ens store palævinduer samt 3 fløjdøre aldeles gratis. De udgør 3 af gavlene samt taget. Den sidste gavl udgøres af en eksisterende mur, som adskiller min for- og baghave.
På den ene side af muren ligger drivhuset, gennem en fløjdør kan man gå gennem muren 
ind i det tilstødende potting shed.

Gulvet er lagt med gamle hårdtbrændte mursten, som jeg også var heldig at finde gratis.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar