tirsdag den 13. maj 2014

MAJ, Tips

Er dit oliventræ ægte ?

Her på billedet  ser du to grene! En af dem er en olivengren, ved du hvilken? Ja, det er den højre. Min bror belærte mig om, at mine to store oliventræer ikke er oliventræer. Så derfor blev jeg lidt i tvivl, og jeg sagde det var noget, han fandt på! Dagen efter klippede jag en gren af et   oliventræ hos en ven og sammenlignede med mine træer. Og jeg blev meget skuffet! Træerne er købt  som oliventræer, men er i stedet pendulatræer, som også kaldes for nordens oliven. Her er  nogle enkle tips så du køber et ægte oliventræ:
  1. Det bedste er, hvis der er oliven på træet.
  2. Mærk på bladene de skal føles læderagtige.
  3. Bladene er på oversiden blanke og mørkegrønne. På undersiden er de ru og grå. 
  4. Grenene skal være kraftige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar