torsdag den 28. august 2014

AUGUST, Haven

Clematis er en fantastiske klatreplante, som også kan bindes til en smuk buket.

Clematis er endnu en af mine ynglings planter, fordi de dufter herligt og findes i et væld af skønne farver. Det bedste ved clematis er, at det er muligt at plante flere forskellige clematis sammen, så på den måde, har jeg clematis blomster hele sommeren.

Clematis vil gerne have hovedet i sol og fødderne i skyggen. Derfor stiller jeg et par gamle teglsten skråt opad stænglen. Clematis blomstre kraftigst, hvis den gennem hele sæsonen gødes og vandes jævnligt. Første gang i marts og sidste gang i starten af august.

I efteråret kommer jeg kompost rundt om mine clematis, og i år har jeg et forsøg kørende med nye stiklinger. Det kommer i til at høre mere om senere.




1 kommentar:

  1. Clematis er en dejlig blomst, men jeg synes nu ikke, der er mange af dem, der dufter. God idé at skygge for roden. Jeg har ikke vandet mine clematis, heldigvis har de blomstret alligevel.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet