fredag den 12. september 2014

SEPTEMBER, Tips

Husk at lave stiklinger af dine urter!
Min ananassalvie som jeg købte hos Tirups planteskole i Staffanstorp i Skåne har været en god moderplante til mange stiklinger. Jeg klipper et par grene af, tager bladene af længst ned på stænglen, og så sætter jeg dem i en vase med vand. Efter nogle uge kommer der rødder. Og så planter jeg dem i en krukke. Planterne er ikke vinter hårdføre, så jeg har dem i mit drivhus. Duften er fantastisk, og jeg bruger bladene til mit te!


Dessa skal i krukker i morgen!


2 kommentarer:

  1. Den fik jeg vist ikke rigtig fat i.... Betyder det at du har et opvarmet drivhus, eller tager du de små nye stillinger ind i huset om vinteren?
    Men hvor er det dejligt nemt at lave nye planter. :)

    SvarSlet
  2. Kære fru Friis!
    Min moderplante har jeg i mit drivhus, den er bygget up mot huset. Og jeg isolerar drivhuset med bobleplast.Dom små stiklinger tar jeg in i huset!
    Ha en dejlig lørdag!

    SvarSlet