torsdag den 18. december 2014

DECEMBER, Drame i haven



Her en fantastisk sang skriven av Olle Adolphson om et drama i en have. Lyt og hør efter! Her er teksten på dansk:


Nu skinner enge sommerens alle blomster.
Nu summende bier, og fuglene synger overalt.
Nu understrege vinden gennem træerne høje kroner
men i min have er det visnede, mørkt og koldt.
Her er det stridt og tilgroet, grimme og brushy
og så håbløst kedelig og grå i mit bryst.
Derude, dufte af sommerens alle dufte.
Hvor er om sommeren, men her er det efterår.

Jeg levede lykkeligt her med dig og mine katte
et liv i synd og uden pleje, der skal gemmes.
Afstemt til min karakter, fordi jeg har aldrig
været i stand til at sige nej til noget som helst.
Og aldrig nægtede mig det ene eller det andet,
og det levede liv, indtil jeg blev knust en dag.
Startere, som du snydt på mig med en anden,
en, som du sagde, var meget pænere end jeg.

Vores skænderi tog uger blev skrigene blandet med tårer
og jeg blev grundigt sammenlignet med din gode ven
Indtil du tilstod, at han havde givet op på båden
Så var der dødsstille her i haven igen!
Fra det øjeblik blev manden dobbelt hadede
Han havde leget med dig, med os for en stund
Og jeg, jeg følte, at selvom jeg var ratad
Jeg ønskede at kæmpe, og gik hen mod mit livs nederlag

Jeg havde hammeren udarbejdet under hans jakke
Da han kom ud af silke tørklæde og sagde: God dag!
Kom ind og sidde i et stykke tid, får vi til at snakke!
Jeg stammede, nu kan jeg ikke huske hvad ...
Og jeg blev inviteret til cognac og cigarer
og kunne ikke få mig selv til at sige nej!
Og da vi skiltes, var vi de bedste venner og BUNDIS
og Jeg tog tingene, som du glemmer den hjem til dig!

Jeg går rundt i min Pompeji, blandt ruinerne
og jeg trampede rundt i resterne ud af vores liv
Men du bør aldrig give mig hån om pailletter
og aldrig skal du blive en anden tidsfordriv!
Nej, til den gamle, vil vi binde de smukke kranse
og tage vores liv og mine katte, som de er.
Og på trods af al den kærlighed og mangel brokenness og frynser
Dig vil jeg elske livet, jeg elsker dig!

Fra sange-oversigt.com


Ingen kommentarer:

Send en kommentar