fredag den 16. januar 2015

JANUAR, Tips

EGEN IMPORT AF ORKIDEER
Her på bloggen fortalte jeg den 11 januar om mit besøg på et orkidegartneri i Singapore. Udover at beundre alle de fantastiske blomster, kunne jeg simpelt hen ikke modstå fristelsen at indkøbe nogle planter til at tage med hjem til Danmark. 


Det tog tid at vælge de flotteste.
Ganske eksotisk med en gartner med rishat!

Ikke noget helt let job at gøre orkideerne klar til rejsen.

Al jorden blev forsigtigt skyllet af rødderne.

Blomsterne blev forsigtigt pakket i vat og avispapir.

Og så er der klar til afrejse.

Vel ankommet til Danmark og på vej til deres nye opholdssted i min havestue.
Jeg var lettet, da jeg vel tilbage i Danmark fik åbnet kassen og konstateret at orkideerne var i god behold. Jeg var nemlig langt fra sikker på, at jeg ville få orkideerne gennem tolden, og at de vil tåle kulden i flyets lastrum. Eneste tilbage værende udfordring er nu at få orkideerne omskolet til, at synes om at stå i vinduet i min havestue.
Jeg er meget interesseret i at få råd om hvordan orkideerne skal passes, så jeg forhåbentlig kan glæde mig over dem længe.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar