mandag den 13. april 2015

APRIL, Haven

Blåregn er en af mine favorit buske


Læs mer om blåregn  her

Stedsegrønt er den alt dominerende farve i min haver, her ud over har jeg valgt blå blomster som den vigtigste blomsterfarve i flere afdelinger i haven. Det grønne blandet med blåt ser fantastisk ud. Blåregnen, Wisteria vokser på vire...... som blandt andet er spændt ud over mine stuevinduer, så alle blomsterklaserne hænger ned foran vinduerne, så de også kan nydes indefra.
Blåregn har det bedst hvis de plantes på en lun, solrig syd- eller sydvestvendt plads i vel drænet jord. På min lokale planteskole har jeg lært at blåregn skal vandes de første par år, hvis det er meget tørt. Det er også en god ide at gøde planterne i april og eventuelt også sidst i juni. For at sikre blomster rigdommen er det bedst at bruge en gødning som både indeholder kalium og fosfor, derimod må gødningen ikke indeholde for meget kvælstof.
Tidligere har jeg beskåret mine blåregn for at sikre en rig blomstring, men nu jeg har hørt det er en skrøne, og at blåregn kun skal beskære, for at trimme den, eller hvis man ønsker sig nye skud fra bunden.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar