søndag den 21. februar 2016

February, Tips

Ud med alle rengøringsmidler, og frem med de gamle husmortips!



Jeg har haft et irreterende problem med vores badekar, vi har meget kalket vand og er ikke så gode til at tørre det op. Så jeg har prøvet diverse midler, så som: Ajax, men så hørte jeg fra en ældre dame at jeg skulle prøve med SODA i stedet for. Hvad skete der? Den grimme kalk kant på badekaret har nu forsvundet. Jeg har også prøvet SODA på tekstil. På et loppemarkede købte jeg en vintages kjole fra 20'erne som desværre var lidt plettet og gul efter mange år i skuffen. Da jeg kom hjem, tog jeg lidt SODA, og varmt vand og lagde kjolen i blød under natten. Derefter vaskede jeg kjolen for hånd. Den blev som ny til sidst!

HUSK bare at uld og silke tåler ikke vand blødgjort med SODA.

Så det er ikke sidsta gang jeg kommer at bruge SODA.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar