tirsdag den 18. juni 2013

JUNI, Haven

Roser, roser, roser


 

Lige nu blomstre mange af mine roser, og endnu flere roser står med herlig mange knopper og venter på at springe ud en af de næste uger. Jeg har gødet roserne for anden gang idag, og klippet visne blomster af.

I min buket har jeg bundet forskellige roser, blomstrende purløg, 
blomstrende løvstikke og diverse mynter.
Jeg plukkede denne buket af roser og krydderurter til mit spisebord. Jeg har også altid en lille buket i mit sorveværelse.

Sådan gør du:
Rengør stilkene ved at fjerne alle blade på den del af stilkene som kommer ned i vandet.
Bind buketten ved at tage skiftevis en rose og en krydderurt. Når hele buketten er samlet, er det en god ide at binde  et stykke bast stramt om stilkene så buketten holder faconen.
Snit alle stilkene på skrå og i samme længde med en spids kniv.
Sæt buketten i vand i en helt ren vase.
Skift vandet efter et par dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar