onsdag den 21. august 2013

AUGUST, Bogtips


I dag har jeg arbejdet indendørs på grund af et meget ustadigt vejr, her hvor jeg bor. Jeg har boet i Stockholm, hvor jeg fik øjnene op for alle de fantastiske svenske kogebøger og havebøger, der findes.
I dag har jeg bagt og syltet efter opskrifter fra den svenske bog: Bröd & Marmelad skrevet af Monika Ahlberg for Rosendals Trädgård.

Monika Ahlberg skriver i bogen: Jeg vill det ska vara vackert for då är det oftast också gott!. Og det må jeg sige, det er en kogebog med smukke fotos af lækre marmelader, syltetøjer, pickles, pestoer og diverse delikate brød, boller, knækbrød og skorper.

Opskrifterne er meget enkle, så på et par timer har jeg fået produceret både sommermarmelade(hindbær, solbær og citron), abrikosmarmelade med pinjekerner, rabarbermarmelade og pestofyld Focaccia.










1 kommentar: