tirsdag den 10. september 2013

SEPTEMBER, Bogtips


Et væksthus tilblivelse
Vi har boet i vores hus i 18 år, og næsten lige så længe har jeg syslet med ideen om et væksthus. Det har været en lang proces, at finde ud af hvor og hvordan, det skal se ud. Jeg har besøgt mange haver og udstillinger, og jeg har efterhånden også læst en hel del bøger om emnet. Størst glæder har jeg haft af to svenske bøger.

Lysthus og orangerier af Hans Mårtensson har fokus på smukke gamle væksthuse og lysthuse. Bogen har hjulpet mig med beslutningen om at mit væksthus skal bygges i træ og i gammel stil, så det passer til mit snart 100 år gamle hus.

Drømmen om en TRADGÅRD også skrevet af Hans Mårtensson, fortæller om tilblivelsen af en smuk smuk have, og har også en ganske detaljeret beskrivelse af, hvordan havens væksthus af træ er bygget.  

I disse dage er taget på mit væksthus så ved at blive lagt, og jeg må sige, jeg er lykkelig, det er præcis som jeg har drømt om. Jeg glæder mig til at vise billeder, når vi får det pakket ud af stiladser og presenninger.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar