lørdag den 7. september 2013

SEPTEMBER, Køkenhaven

                                                                                              






















Artiskokkerne har haft en fantastisk sommer
Artiskokkerne har nydt den varme sommer, og står lige nu meget smukt med  massere af knopper og blomster i min køkkenhave. Jeg bruger dem som dekoration på middagsbordet, hvor jeg bare lægger dem på spisebordet som de er, eller jeg binder en smuk buket med fx Høstanemoner, roser, Skt Hans Urt og et par artiskokker (både artiskok i blomst og i knop).

Til næste forår vil jeg flytte nogle af mine artiskokplanter fra urtehaven til mit staudebed, det er en meget karakterfuld plante, som jeg tror, vil tage sig flot ud sammen med alle mine rosafarvede stauder.

Artiskok planterne er meget temperatur følsomme, og skal vinter dækkes for at klare vinteren. Det fortæller vi om i et indlæg på bloggen i starten af oktober.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar