søndag den 8. juni 2014

JUNI, Hvor tager vi hen

Haveglæde og høj livskvalitet

Det er det, der beskriver stemningen i de kolonihaveforeninger, jeg har været heldig at besøge. Jeg bliver faktisk lidt høj af at gå rundt og indsnuse atmosfæren. Der er en enorm gæstfrihed, mange haveejere vil gerne fortælle om deres have og giver gerne gode tips videre. 

De små haver er fantastisk udnyttet, det er inspirerende, at se hvordan man får plads til køkkenhave, staudebed, terasser, kompostplads og meget meget mere. Mange af haveejerne har en helt særlig evne til at anvende genbrugsmaterialer, som jeg tror, mange af os kan blive inspireret af.

Glæden og stoltheden over haverne fornemmer jeg med det samme, jeg kommer ind af Haveforeningens havelåge. Der er smil på læberne, mange sidder og får en kop kaffe, og i mange af de andre have, ses haveejeren med numse i vejret, for lige at fjerne det sidst ankomne ukrudt. Når jeg ser hvor lækre alle afgrøderne i køkkenhaverne er, og hvor snorlige alt stå i bedene, kan jeg ikke lade være med at blive lidt misundelig.

Når din vej falder forbi en haveforening, så prøv at gå på opdagelse! 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar