fredag den 26. september 2014

SEPTEMBER, Gratis

HVILKEN GLÆDE DET ER, AT DUFTE LAVENDEL PÅ SINE HØR SERVIETTER!
At lave Lavendel strygevand er det nemmeste man kan lave med sine lavendelblomster. Og jeg synes man skal bruge sine urter. Det er vigtigt, at du høster blomsterne på en solskinsdag. Jeg tager 10 lavendelblomster og lægger dem i en skål. Så skal der koges 3 dl vand, som hældes over lavendelblomsterne.Læg en tallerken over og lad det trække i ca 2 timer. Færdigt! jeg hælder lavendelvandet gennem et te filter over på et glas. Du kan gøre din egen strygevands opskrift, der findes mange muligheder.


Om du klikker på desse navn kan du læse om gamle indlæg vi har skrivit om Lavendel: 

Her har jeg syet små poser til tørrede lavendelblomster. 
Jeg har dem i min undertøjs skuffe



Ingen kommentarer:

Send en kommentar