søndag den 11. januar 2015

JANUAR, Hvor tage vi hen

BESØG PÅ ORKIDEGARTNERI I SINGAPORE

 Stort sortiment.

Jeg prøver altid at komme ud og se og opleve naturen når jeg rejser. Jeg tilbragte et par dage i Singapore i juleferien, hvor jeg besøgte et orkidegartnerier. 


Baby orkideer ses i de hvide kasser.
Række efter række med massere af skønne orkideer.

Det var storslået både i størrelse og mangfoldighed. Orkideerne var imponerende både med hensyn til højde, antal blomster og mest slående bladmængden. Planterne på gartneriet havde mange flere blade, som fik planterne til at fremstå smukke og harmoniske og meget mere naturlige, end de meget sterio type orkideer som kan købes i Danmark.

Den plettede orkide var gartneren meget stolt af.

Smuk buket.
Efter en herlig tur rundt i gartneriet, var jeg simpelt hen nød til både at købe et par planter til at tage med hjem til Danmark og også en buket til hotelværelset. Fortsættelse følger den 16 januar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar