tirsdag den 6. januar 2015

JANUAR, Køkkenet

Egen høst af vaniljestænger 
og hjemme lavet vanillesukker



Sidste år høstede jeg mine egne vaniljestænger, i en vanilje plantage på Mauritius. Når jeg rejser, prøver jeg altid at se, hvordan de lokale afgrøder dyrkes, det er både sjovt og lærerigt, for ofte er det som at rejse mange år tilbage i historien.
Vanilje plantagen stammer tilbage fra kolonitiden og var meget smukt renoveret.



Jeg købte naturligvis friske vanilje stænger til at tage med hjem. Det er hyggeligt at finde glasset med vaniljestængerne frem, når vi bager. Vanilje er et fantastisk krydderi, som højner kvaliteten af de fleste kager, syltetøj og chutney.

Hjemmelavet vaniljesukker

Det skal du bruge
  • 2 hele vaniljestænger
  • 200 g sukker
Sådan gør du
Kom ingredienserne i en blender, og blend indtil et ensartet pulver. Fyld vanilje pulveret på et lille glas med tætsluttende låg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar