søndag den 8. marts 2015

MARTS, Haven

Jeg tog fotoet af denne Kamelia,  da jeg var i Paris, og den var enorm!
Kamelia er en af mine favorit blomster, den er imponerende med dens blomsterpragt, og helt uimodståelig når den blomstre i det tidlige forår. Jeg er heldig at have fået en stor flot kamelia, samtidig fik jeg følgende råd:

1 Foretrækker let skygge, vel drænet jord og med en ph-værdi  på 5-6,  med meget organisk materiale.
2 Jorden skal være vel drænet, og vær sikker på at potten er beskyttet mod frost om vinteren, ved f.eks. at pakke den ind i bobbel plast.
3 Direkte morgen sol , bør undgås, for det kan bevirke at blomsterne bliver brune.


Sådan ser  min egen Kamelia ud!

4 Kamelia må aldrig tørre ud. Specielt er det vigtigt den ikke tørre ud om sommeren, når næste års blomster dannes.
Det er bedre at bruge regnvand end vand fra hanen, fordi det er mindre alkalisk, men i tilfælde af at du ikke har regnvand, er det bedre at bruge vand fra hanen, end slet ikke og vande.
6 Gød planten i april med langtids virkende gødning.
7 Det er bedst at beskære lige efter blomstringen.


Min venindes Kamelia


1 kommentar:

  1. Vilka fina Kamelior du har!
    Tack för tipset om att ge näring i april det ska jag komma ihåg.
    Mariana

    SvarSlet