lørdag den 2. maj 2015

MAJ, Tips


TEGN DIN HAVE
Her har jeg lavet en enkel og hurtig plantegning over min have. Et tern er 1 meter. Det er sjovt at se hvordan haven ser ud på et papir. Prøv det, det behøver ikke være så detaljeret, det er ikke kunst, men et redskap til at skabe overblik over sin have, hvis man vill ændre noget i den,men vill man det?

Min have er på 1.095 m2. Og huset er i rødt tegel og byggt i 1935. 



1.Helt syd i haven har jeg Rhododendron i lillafarve de er over 60 år gamle, som i kan se fortsætter de til højer.
2. Her er en stor og smuk Magnolia
3. Lila syren og ved siden af den kan i se et kors af fliser. Ved kanten er der buksbomhæk og div.blomster.
4. Min urtehave med en stor blåregn på vægen og et ferskentræ.
5. Min hvide bed med div.blomster og roser. Her står tit to teækdækstole, her er der kamp om hvem som kommer først. Her er fantastiske dufte. På vægen har jeg en hvid klatreros og en hvid Clematis Campaniflora.
6. Jeg har tre pergola og på dem vokser der hvide blåregn og hvide roser. De grøne cirkler er alle mine æbletræer.
7. Klatrehortensian breder sig ud mod naboen.
8. Lysthus med terrasse hvis det bliver for varmt i haven!
9. Blå hortensie hæk.
10.På den nordlige del mod gaden har jeg Ligustklut og som bunddække Barroded geraniumplanter. På husets væg vokser felicia. Fliserne er i hårtbrændte klinker.
11. Garage med redskapsrum og drivhus.
12. Garage med frugtrum.

Her ser ni førskeliga belægninger jeg har i min have. Alle beden har en
kant med store sten.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar