onsdag den 25. marts 2015

MARTS, Haven

TRÆBEHOLDERE TIL HAVENS PLANTER

Dette smukke eksemplar står foran Frederiksberg Have. Jeg tror den er en kopi af de originale franske beholdere, som blev brugt i orangerierne i gamle dage 
Jeg synes beholdere i træ er smukke og passer perfekt til at have planter i. Her i påsken vil jeg prøver at få snedkereret en enklere version til min have. Hvis i har nogle ideer til hvordan det kan gøres, vil jeg meget gerne høre om det.


Denne er lavet så siderne kan åbnes,  når  jorden skal skiftes i beholderen

Moderne eksemplar


2 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER en flot 'caisse Versailles'. Den moderne er nu heller ikke så tosset. :) Tak for kigget

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva
      Tak fordi du kiggede forbi vores blog. Dejligt at vide de klassiske hedder Caisse Versailles.
      Mange have hilsner

      Slet