torsdag den 15. august 2013

AUGUST, Køkkenhaven lige nu

Min urtehave er på sit højeste lige nu, så i denne uge er min plan at få høstet så meget som muligt. Jeg skal lave pesto, tørre urter til urtesalt, lave kryddersmør og lave bouquet garni til mine vinterretter. Idag har jeg lavet basilikum pesto de næste uger bringer vi de øvrige opskrifter.


Det skal du bruge
  • 1 stort bundt basilikum 
  • 50 g ristede pinjekerner
  • 50 g revet Parmesanost
  • 2 små fed hvidløg
  • Olivenolie
  • 1/2 tsk salt
Sådan gør du
Kom alle ingredientserne i Foodprocesseren og start med at tilsætte 1/2 dl olivenolie. Start foodprocesseren og lad den hakke ingredientserne indtil de er meget fint hakkede. Tilsæt evt mere olie til den ønskede konsistens er opnået.




Pestoen er fantastisk til pasta retter og i stedet for smør på sandwich.
Hæld pestoen på et skoldet glas.

1 kommentar:

  1. Mums... basilikum pesto!! Måske jeg skulle få sat gang i en lille produktion også, tak for reminderen!!
    Jeg har sendt en mail til dig, håber du får gavn af det... :o)

    SvarSlet